runningtherapie bij vitaalpunt

Dat bewegen goed voor ons is, dat weten we. En dat we te veel zitten is ook bekend. Maar zorgt deze kennis er ook voor dat we uiteindelijk meer gaan bewegen?

Onderzoek laat zien dat buitensporig zitgedrag op de lange termijn kan leiden tot chronische ziekten en op korte termijn fysieke klachten oplevert. Verplicht veel binnen zitten tijdens de Corona -periode helpt niet erg voor onze bewegelijkheid én onze mentale fitheid.

Alhoewel er aardig wat mensen zijn die juist wél meer gaan bewegen en een hardlooprondje standaard aan hun dagritme toevoegen. Ook zijn de sportartikelen continue uitverkocht in de winkels en online.

Bewegen houd je psychisch fit

Dat beweging niet alleen een belangrijke factor is om lichamelijk fit te worden en te blijven is inmiddels aangetoond, maar wist je dat dit net zo’n grote invloed heeft om psychisch fit te blijven? Bij mensen die hun hele leven lichamelijk (en geestelijk) actief blijven, vermindert de kans op psychische klachten met 20 tot 50 procent.

Bewegen werkt tegen stress en depressieve gevoelens, en angststoornissen nemen doorgaans met bijna de helft af. Ook de kwaliteit van je slaap verbetert.

Vitaalpunt brengt je in beweging!

Bij Vitaalpunt behandelen we daarom de geest en het lichaam zoveel mogelijk samen. Wij brengen mensen letterlijk en figuurlijk weer in beweging! Bij ons vind je niet alleen persoonlijke Coaching sessies en Mindfulness trainingen, maar kun je ook Running Therapie trainingen volgen.

Onze  aanpak is gebaseerd op de overtuiging dat naast praten, denken en doen, óók voelen en bewegen van essentieel belang zijn om jouw persoonlijke doelen te behalen. Iedereen heeft andere wensen. De een wil lichamelijk en geestelijk fitter worden en blijven, maar heeft moeite een gezond en duurzaam beweegpatroon vast te houden. De ander heeft last van te veel spanning en wil meer handelen naar wat zijn/haar lichaam aangeeft.

Running Therapie training

De Runningtherapie training wordt gegeven in groepsverband door onze professionele trainers. Ervaring met hardlopen is absoluut niet noodzakelijk en het hoeft niet hard te gaan om effectief te zijn. Je gaat bewegen binnen jouw mogelijkheden. 

Van te voren bespreken we je klachten, doelen en wensen. We overleggen altijd wat het beste is en beginnen met laag- tot medium intensief bewegen. We letten er goed op dat je niet te hard van stapel loopt. Zo kom je lichamelijk en geestelijk weer helemaal in balans!

Iets voor jou?

Neem contact met ons op over de Running Therapie training (let op het is geen behandeling!). We starten regelmatig met nieuwe groepen. Neem hier contact met ons op.